LKKT

Meteostanice: LKKT 235° - 7.1 m/s - 10.6 m/s    Svatobor 229° - 7.8 m/s - 10.5 m/s    Doubrava 273° - 13.7 m/s - 15.9 m/s    Švihov ° - 0.0 m/s

Letouny AK

Letouny aeroklubu

Zlín Z-43
Počet míst: 4
Rozpětí: 9,76 m
Výška: 2,91 m
Délka: 7,75 m
Max. hmotnost: 1 350 kg
Cestovní rychlost:   180 km/h
Max. rychlost: 222 km/h
Dolet: 1 000 km
Maximální dostup: 5 000 m

Zlín Z-43

 

Letadlo Zlín Z 43 byl zvětšenou verzí akrobatického letadla Zlín Z 42, oproti které je schopný pojmout o dva pasažéry více, celkem tedy 4 cestující včetně pilota. Výroba tohoto letadla probíhala v otrokovické firmě Moravan v letech 1972 – 1977. V současnosti se vyrábí nástupce tohoto stroje pod označením Z 143. Dnes se s tímto letounem můžete setkat na mnoha českých letištích, kde slouží k provádění vyhlídkových (pozorovacích, fotografických) letů, ale i k výcviku pilotů – žáků.

Zlín Z-226
Počet míst: 2
Rozpětí: 10,28 m
Výška: 2,06 m
Délka: 7,83 m
Max. hmotnost: 720 kg
Cestovní rychlost:   195 km/h
Max. rychlost: 215 km/h
Dolet: 480 km
Maximální dostup: 6 450 m

Zlín Z-226

 

Zlín Z-226 je dvoumístný jednomotorový samonosný dolnoplošník určený zejména pro vlekání kluzáků a výcvik.

L-13 Blaník
Počet míst: 2
Rozpětí: 16,20 m
Výška: 2,05 m
Délka: 8,40 m
Max. hmotnost: 500 kg
Max. rychlost: 253 km/h
Klouzavost: 28:1

L-13

 

L-13 Blaník je dvoumístný celokovový hornoplošný větroň určený k výcviku všech stupňů. V obsazení jednou osobou je vhodný i k létání základní akrobacie. Piloti Blaníku sedí za sebou v zasklené kabině s dobrým výhledem.

L-13 SE Vivat
Počet míst: 2
Rozpětí: 17,00 m
Výška: 2,30 m
Délka: 8,30 m
Max. hmotnost: 690 kg
Cestovní rychlost:   156 km/h
Max. rychlost: 170 km/h
Dolet: 575 km
Maximální dostup: 4 000 m

Vivat

 

L-13 SE Vivat je dvoumístný jednomotorový samonosný středoplošník. Kovová kostra křídla a ocasních ploch potažena duralem. Trup v kombinaci duralu a laminátu. Řadový invertní motor pohání dřevěnou dvoulistou vrtuli. Podvozek zatahovací, se zatahováním hlavního kola do trupu a pomocných kol do vřeten křídla. Pilotní prostor se sedadly vedle sebe.

PW-6
Počet míst: 2
Rozpětí: 16,00 m
Výška: 2,44 m
Délka: 7,85 m
Max. hmotnost: 546 kg
Max. rychlost: 260 km/h
Klouzavost: 34:1

PW-6

 

Kluzák PW-6 byl konstruován jako pokračovací cvičný typ s vyššími výkony. Prototyp byl zalétán byl v roce 1998. Typovou certifikaci získal v roce 2000. Výroba probíhala od roku 2000 v PZL-Świdnik a od roku 2007 v továrně Zaklad Szybowcowy Jezow.

L-33 Sólo
Počet míst: 1
Rozpětí: 14,12 m
Výška: 1,43 m
Délka: 6,62 m
Max. hmotnost: 340 kg
Max. rychlost: 248 km/h
Klouzavost: 31:1

Vivat

 

Sportovní jednomístný celokovoý kluzák s ocasními plochami do T. Je určen pro pokračovací plachtařský výcvik. Je to výkonný kluzák vhodný k soutěžním a výkonostním letům. Má jednokolový pevný podvozek a ostruhu.

VSO-10
Počet míst: 1
Rozpětí: 15,00 m
Výška: 0,86 m
Délka: 7,00 m
Max. hmotnost: 380 kg
Max. rychlost: 253 km/h
Klouzavost: 34:1

Vivat

 

Jednomístný samonosný hornoplošník se smíšenou konstrukcí s ocasními plochami do T. Je určen pro pokračovací plachtařský výcvik a výkonnostní plachtění. Má jednokolový zatahovací podvozek a pevnou ostruhu.

Chcete poznat krásy Šumavy z ptačí perspektivy?